22.08.09: het slotfeest

m.m.v. PPM Band, 3Js en Wolter Kroes

Aanvang: 21.30 uur

De SEN-feestweek wordt ieder jaar afgesloten met een daverend slotfeest. Ook nu is dat weer het geval: met de 3Js en Wolter Kroes zijn twee gerenommeerde acts gecontracteerd; de PPM Band zorgt voor de verdere muzikale invulling van de avond. 

de 3JS

De 3Js (Jan Dulles, Jaap de Witte en Jaap Kwakman) waren al wereldberoemd in Volendam toen zij in 2007 hun debuutalbum 'Watermensen' uitbrachten. De van dat album uitgebrachte singles 'Net alsof', 'Wiegelied' en 'Watermensen' belandden in de Top 10. In 2008 ontvingen de 3Js een Rembrandt (voor hun originele teksten en composities) en een Zilveren Harp (als aanstormend talent). Het nieuwe album 'Kamers van m'n hart' is nog gevarieerder dan 'Watermensen': de blues, rock en folk wordt nu gecombineerd met onder andere Afrikaanse invloeden en raggea. Daarnaast bevat het album meeslepende popnummers als 'Hou van mij', 'Neem me mee' en 'Die laatste dag'. Deze combinatie van muziekstijlen is verantwoordelijk voor de populariteit van de 3Js bij een groot publiek: bij mensen die houden van volkse muziek tot liefhebbers van rockmuziek en kwaliteitspop.

Wolter Kroes breekt in 1995 door met de single 'Laat me los' van het gelijknamige album. Vele hits volgen, zoals 'Ik heb de hele nacht liggen dromen', 'Ik ben je prooi' en 'Wat een heerlijke dag'. Wolters populariteit neemt dusdanige proporties aan dat hij moeiteloos Ahoy en de Heineken Music Hall vol (en plat) krijgt. In 2008 verschijnt zijn 10e album 'Echt niet normaal' met 19 nieuwe liedjes, een bonus-DVD met livebeelden van zowel Ahoy als HMH, videoclips en foto's van het laatste concert in de HMH. Uiteraard ontbreekt ook zijn laatste hit niet: met het nummer 'Viva Hollandia' behaalde Wolter zijn eerste nummer1-notering in de Nederlandse Top 100.

ppm bandDe PPM Band is al decennia lang toonaangevend in dancings en feesttenten. Sinds enkele jaren is de band ook de vaste begeleidingsband van Wolter Kroes; de zesmansformatie zal speciaal voor de gelegenheid worden aangevuld met enkele blazers en zal ook vanavond Wolter Kroes begeleiden. Daarnaast speelt de band verspreid over de avond populaire nummers uit het verre en recente verleden, van soul tot rock en van pop tot hiphop.

Het repertoire van Dennis Franke bestaat uit de beste ‘feestknallers aller tijden’ afgewisseld met swingende partyhits. Uiteraard staan ook zijn eigen hitsingles “Jij bent de zon” en “Angels Rock You” en met het zogenaamde Vliegerlied op het repertoire. Het Vliegerlied is een regelrechte hit met een dansje die iedereen wil meedoen. Wil je weten hoe die gaat: op YouTube wordt het dansje duidelijk voorgedaan. Een optreden van Dennis Franke is werkelijk een opzwepende happening voor elk publiek dat houdt van feest en gezelligheid.

Terug naar Programma 2009

Sponsor SEN'76-website                              SEN'76 Sponsoren